„Голата жена винаги ме е вдъхновявала, всеки художник започва точно от нея да се учи на „А“ и „Б“. И всъщност сигyрно знаeтe, че още от античността, когато със статуите на Афродита са стояли и тези на Аполон, тa чак през Ренесанса и до днешна дата голото човешко тяло в изкуството никога не е било женско или само мъжко. Но аз винаги съм се вдъхновявал само от женското тяло“.
Това сподели пред големият скулптор Георги Чапкънов-Чапа, който вчера откри своята изложба на голи женски тела „Чапа сутра“ в галерия-музей „Класика“ в София. Тя ще може да се види до 27 юли. „В моята изложба ще видите някои мои неща и съм си избрал и мото: „Всичко в този живот е еротика, без нея няма живот“. И няма значение дали рисуваш жена, куче или паметник – вкараш ли еротичното намигване, творбата оживява“, сподели Чапа.
Изобразяването на голото женско тяло, насладата и чувствеността винаги са привличали художника. Според него, ако човек вижда в рисунката еротиката, то тя става еротична. „Зрителят е този, който чрез своите възприятия говори за моето произведение, а не това, което аз искам да кажа. Всичко е в неговото възприятие. Аз обикновено рисувам голи жени и най-обичам да са около шадраван. Единствената ми облечена е статуята на София, която въпреки дрехите, гърдата й прозира. Не че това е задължително, но има нотка на еротизъм“, смее се Чапа и дава пример с мъжките образи, които, пак според него, са повече мрачни в героични пози и скръбни изражения и не гo впечатляват особено, пише „България Днес“.
В цикъла събития „Преди да се изгyбим в лятото“ в галерията, настоящата изложба на Чапкънов е „черешката на тортата“ и кулминацията на продължилия почти половин година също традиционен фестивал „Чапкъниада и Теневижън“. Има и съпътстваща експозиция „Голо тяло“ с участието на Нено Александров, Лика янко Краси Милешев, Лъчезар Ошавков, Мария Адамопуло, Селма Тодорова , Яна Илиева, Ваня Вълкова, Христомир Великов.