Свършиха хубавите дни на изобилие за българския попфолк. Всенародните любимци вече не се къпят в любовта на феновете си и пачките на щедрите благодетели, участията им са сведени до абсолютния минимум, а стандартът им на живот отдавна не е това, което беше в най-силните години на чалгата, научи HotArena.net.
Преслава, Галена, Джена, Цветелина Янева и Тони Стораро са единствените певци, които имат запълнени графици за участия за месец напред. Останалите вече мощно са усетили кризата в жанра и липсата на ангажименти. Някои от най-популярните доскоро изпълнители имат едва по един ангажимент в месеца и буквално броят стотинките си, установи проучване на „Всеки ден“.
„Супер зле е положението от началото на годината! Участията ни по кръчмите намаляха двойно. Собствениците се пазарят жестоко с фирмата за хонорарите ни, а хората по дискотеките не ни поглеждат и се държат все едно никой не пее на живо, стоят с гръб към нас, за даване на бакшиши вече и дума не може да става“, изплака пред репортер на „Всеки ден“ хитова в миналото изпълнителка, известна с честата смяна на мъжете в живота си. Ако допреди 2-3 години хонорарът й беше 4000 лева на вечер, сега кандисва да пее и за 1500, стига да има кой да й ги даде.
„Азис и Преслава още държат някакво ниво и ги търсят, Галена също, от по-новите само Джена, Тони и Фики Стораро са на печалба, всички други сме заврени в девета глуха и не виждам как ще се оправим. Митко Пайнера също е сериозно притеснен от случващото се“, призна още тя. Позалязлата Теодора пък съвсем официално в телевизионно интервю разказа, че има криза в попфолка и оцеляването на певачките става все по-трудно.
Преслава и Галена все още са рекордьорки по хонорари – съответно 7 и 6 хиляди лева, следва ги Джена с 5 хиляди. Емилия и Анелия вече изобщо не се котират добре, същото важи и за Глория, Андреа, Камелия, Кали и Райна. Сравнителният възход на Роксана пък се дължи на богатите цигани, които я канят да пее по тридневни сватби и рождени дни.
Парите за цяла нощ с песните на останалите са паднали с 30 до 50 процента, а това в унисон с намалелите участия и прибирането на половината сума от продуцентите ги обрича на финансов колапс.
Турнето на „Пайнер“ също е доказателство за кризата. То претърпя грандиозен провал, преди години стартира с концерти в 15 града, после намаляха на 10, а тази година бяха само 5. Феновете пък бяха предимно ученици до 8-и клас и родители, придружаващи невръстните си деца – чалга почитатели.
Причините за упадъка на индустрията за милиони са няколко – пренасищането на пазара с десетки певици, което доведе до износване на композиторите, текстописците и аранжорите и невъзможността да се бълват големи хитове на два-три месеца. За залеза на попфолка допринесе и съживяването на поп и хип-хоп сцената.
„Съвсем скоро естественият подбор, който съществува дори и в чалгата, ще остави само няколко певици на сцената, а другите ще трябва да се върнат по родните си градове, мечтаейки да хванат някой местен богаташ“, коментират попфолк разбирачи.
1 thought on “Краят на една епоха! Фолкът пред фалит (Печелят само няколко певици, другите мизерстват)”
да си ходят по родните села или да се връщат към проституцията друг избор нямат певиците на плейбек и кожени микрофони